تبلیغات
Banner corner : site parandehgharib.ir
Banner corner : site parandehgharib.ir
کد آهنگ
کد حباب و قلب
  • کد نمایش افراد آنلاین
  • جزیره رویایی

    جزیره رویایی
    پرواز را بیاموز 
    نویسندگان
    نظر سنجی
    نظرت در مورد جزیره رویایی چیه؟






    فال حافظ


    فال انبیاء

    تماس با ما

    تمرین مراقبت از خود

     

    1- به خودت توجه کن : کارهای کوچک بسیاری برای این مورد وجود دارد . شامل بهداشت شخصی چه حمام کردن , یا مسواک زدن , نخ دندان کشیدن و یا خوردن غذای خوشمزه و سالم . این در واقع بدان معنی است که همیشه خودتان را آراسته کنید حتی زمانی که پر مشغله هستید یا هنگامی که دیگران وقت زیادی از شما می گیرند.

    1.      ممکن است به چشم نیاید اما زمانی که به نیازهای اولیه تان توجه می کنید به خودتان خواهید گفت که توجه کردن به خود زمان می برد و طول خواهد کشید .

    2.      زمانی که خودتان را باور کنید اعتماد به نفس شما نیز بالا خواهد رفت .

     

    2- به ظاهرتان توجه کنید :  اگر می خواهید احساس و ظاهر بهتری داشته باشید , با گرفتن دوش روزانه , مسواک زدن دندان ها و پوشیدن لباس های متناسب به خودتان توجه کنید و مطمئن شوید زمانی را به آن اختصاص داده اید. البته این بدان معنی نیست که ظاهرتان یا رفتاری که دارید اعتماد به نفس تان را بیشتر می کند بلکه این را در ذهن شما تداعی می کند که شما استحقاق توجه به خودتان دارید. 

     

    3- به طور منظم ورزش کنید : بخشی از مراقبت از خود شامل ورزش می شود این می تواند شامل پیاده روی تند در بیرون باشد یا برای شخص دیگری 50 مایل دوچرخه سواری در جاده . از همین حالا شروع کنید . ورزش کردن زیاد هم بغرنج نیست .

    1.      بسیاری از مطالعات نشان می دهد ورزش برای داشتن یک چشم انداز مثبت در زندگی ضروری است و این نگرش مثبت به اعتماد به نفس کمک می کند .

    4- خوب بخوابید : 7 الی 9 ساعت خواب در شب میتواند کمک کند که نگاه و احساس بهتری داشته باشید . این می تواند به شما کمک کند که انرژی و نگرش مثبتی داشته باشید . خواب کافی همچنین در متعادل ساختن احساسات و استرس نیز موثر است .

    تعیین اهداف و در نظر گرفتن خطرات

     

    1- تنظیم اهداف کوچک و دست یافتنی : اغلب مردم برای خود هدف های غیر واقعی یا دست نیافتنی را قرار می دهند با این چالش یا هرگز آن را شروع نمی کنند یا در آن غرق می شوند . این اعتماد به نفس را از بین می برد .

    1.      به تدریج اهداف کوچک خود را به اهداف بزرگ و دست یافتنی تبدیل کنید .

    2.      تصور کنید می خواهید یک دوی ماراتن انجام دهید اما از آنجا که استرس دارید آن را شروع نمی کنید . نمی توانید همه ی آن را بدوید ولی می توانید به عنوان اولین آموزش , روزی 26 مایل بدوید . ببینید کجای کار هستید اگر شما دونده حرفه ای نیستید هدفتان را برای دویدن فقط 1 مایل قرار دهید . اگر بتوانید 5 مایل را به آسانی بدوید سپس با 6 مایل کارتان را آغاز کنید.

    3.      اگر یک میز کثیف دارید شاید خسته کننده است که در مورد تمیز کردن همه آن فکر کنید . این کار را با برداشتن کتاب ها و قرار دادن آن ها در قفسه ها شروع کنید . سپس مقالاتی که انباشه شده اند را طبقه بندی کنید و در حرکت بعدی میز را تمیز کنید .

     

    2- پذیرفتن ناشناخته ها : افرادی که فاقد اعتماد به نفس هستند این استرس را دارند که در یک وضعیت غیر قابل پیش بینی هرگز موفق نمی شوند . خب آن زمان شک تان را متوقف کنید و چیزی کاملا جدید , ناشناخته و متفاوت را امتحان کنید . خواه شما بخواهید در یک تاریخی به یک کشور جدید مسافرت کنید با دوستان تان یا با عمو زاده تان . پذیرفتن عادتی برای حوادث غیر مترقبه , می تواند کمک کند راحت تر با آن کنار بیایید و این حس را به شما بدهد که سرنوشت تان را کنترل می کنید . اگر شما پی ببرید که قادر به موفقیت در یک وضعیت غیر قابل پیش بینی نیستید اعتماد به نفس تان از بین می رود .

    1.      زمان بیشتری را با افرادی که اهل ماجراجویی هستند بگذرانید . شما به زودی در میابید خواهان انجام کاری غیر منتظره هستید و به این دلیل احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا می کنید .

     

    3- حوزه درک تان را برای بهبود آن مشخص کنید : ممکن است چیزی که در خودتان دوست ندارید به سادگی قابل تغییر باشد مانند قد تان یا بافت موی تان . با این حال و به احتمال قوی چیزی هایی که به عنوان نقاط ضعف تان هستند با اندکی کار مداوم و تلاش از بین می روند

    1.      آیا شما قصد دارید شخصیت اجتماعی تان را بهتر کنید یا فرد بهتری در مدرسه باشید ؟ برای شروع و موفقیت در این کار می توانید طرحی تهیه کرده و آن را انجام دهید  .ممکن است نتوانید اجتماعی ترین بچه مدرسه یا دانش آموز ممتاز کلاس شوید  بلکه می توانید با ایجاد طرحی به منظور شروع تغییراتی مثبت  یک راه طولانی را برای دستیابی به اعتماد به نفس پی بگیرید

    2.      سعی نکنید همه چیز را کاملا عوض کنید برای شروع تنها روی یک یا دو جنبه از خودتان که مایل به تغیرش هستید متمرکز شوید

    3.      ایجاد یک جدول از نمودار پیشرفت , در رسیدن به اهداف می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند . این به شما کمک می کند چگونه روی طرح تان خوب کار کنید همچنین کمک می کند که در مراحلی که کسب می کنید  احساس غرور داشته باشید .

     

    4- در پی کمک به دیگران : وقتی که شما نوع مردمی را که در اطرافتان هستند بشناسید و تفاوت مثبتی را در زندگی آنان ایجاد کنید ( حتی اگر تنها مهربانی به شخصی باشد که صبح به شما قهوه می دهد ) در می یابید که دارای یک نیروی مثبت در جهان هستید و این اعتماد به نفس را افزایش می دهد . بخشی از روال هفتگی خود را پیدا کردن راه کمک به دیگران قرار دهید خواه آن داوطلبی در کتابخانه محل تان باشد یا کمک کردن به خواهر کوچک تان در یادگیری خواندن . عمل کمک کردن نه تنها برای دیگران سودمند است بلکه اعتماد به نفس را نیز شکل می دهد چرا که در می یابید که چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارید .

    1.      شما نباید حتما به یکی از اعضای جامعه کمک کنید تا احساس مفید بودن داشته باشید  , گاهی اوقات یکی از نزدیکان تان ( مادر یا بهترین دوست تان ) به همان اندازه که دیگران به شما نیازمند اند محتاج شما هستند.





    طبقه بندی: مطالب جالب،
    برچسب ها: اعتماد به نفس- مقاله علمی- مقاله - اعتماد به نفس داشتن، چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم، برای تقویت اعتماد به نفس چکار کنیم، راه های افزایش اعتماد به نفس،
    [ شنبه 25 دی 1395 ] [ 10:32 ق.ظ ] [ آنوشکا ]
    .: Weblog Themes By MihanSkin :.

    درباره وبلاگ

    سلام خوش آمدین
    من آنوشکا هستم
    متولد خرداد 1369
    اینجا هم یه جزیره رویایی زیباست
    برای نوشتن هر چیزی که دوسشون دارم
    امیدوارم از وبم خوشتون بیاد ^_^
    آمار سایت
    بازدیدهای امروز : نفر
    بازدیدهای دیروز : نفر
    كل بازدیدها : نفر
    بازدید این ماه : نفر
    بازدید ماه قبل : نفر
    تعداد نویسندگان : عدد
    كل مطالب : عدد
    آخرین بروز رسانی :

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    کداهنگ برای وبلاگ